۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

پژمان خبرداد:

ارائه طرح جامع مسکن در سال 93 به دولت/ 570 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور وجود دارد

ارائه طرح جامع مسکن در سال 93 به دولت/ 570 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور وجود دارد

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر لزوم داشتن برنامه جامع در بخش زمین گفت: طرح جامع مسکن کشور در سه ماهه نخست سال 93 به دولت ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پژمان ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه 2244 واحدی مجتمع رضوان در شهرک پونک زنجان با تاکید بر لزوم داشتن برنامه جامع در زمین در کشور افزود: تنها بخشی از این برنامه جامع به بحث مسکن اقشار کم درآمد و دهک های پائین برمی گردد.

وی با بیان اینکه  تنها بخشی از این برنامه جامع به بحث مسکن اقشار کم درآمد و دهک های پائین برمی گردد که این طرح به عنوان طرح جامع مسکن در کشور در دست مطالعه و به روز آوری اطلاعات است، ادامه داد: با تحلیل وضعبت موجود برآورد نیاز، پراکندگی نیاز به  مسکن مهر و نیازهای اقشار و دهک ها پیش بینی می شود طی 3 تا 4 ماه آینده برنامه جامع مسکن را  اعلام کنیم.

پژمان با بیان اینکه بهترین بخش در برنامه مسکن جامع مربوط به اقشار کم درآمد و سه دهک پائین جامعه است، افزود: چون تامین مالی برای اقشار کم درآمد سخت است و  در زمینه تامین مالی اقشار کم درآمد و سه دهک پائین برنامه ریزی مناسب صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با ابراز امیدواری نسبت به ارائه طرح جامع مسکن طی سه ماهه نخست سال 93 به دولت افزود: در این شرایط پروژه جدیدی در خصوص مسکن آغاز نمی‌شود و تکمیل پروژه‌های ناتمام مطابق قول‌هایی که به مردم داده شده است در دستور کار دولت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی صد درصد آماده تامین زمین مورد نیاز به دستگاههای متولی در حوزه خدمات  و شهری در مجموعه های مسکن  هستیم افزود: دستگاههای متولی از فرصت پیبش آمده استفاده کنند.

پژمان، در ادامه با رد عدم وجود ضوابط ساخت و ساز در برخی مسکن های مهر  در عین حال اذعان داشت: نباید این را هم قبول نکنیم که هیج جا ساخت و ساز بی کیفیت انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل مسکن مهر ممکن است به اجرا برگردد ولی در مورد طراحی و معماری هیچ مشکلی وجود ندارد افزود: مهندسین ناظر باید کنترل لازم را انجام می دادند و در صورتی که در این حوزه کار ضعیفی ارائه شده است، به حتم به مجری و پیمانکار مربوط خواهد بود و آنان مکلف به جبران نقص و کاستی موجود هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشکل کیفیت مسکن مهر به مجریان و پیمانکاران بر می گردد افزود: برای طراحی پروژه مسکن مهر از مهندسین و مشاورین صاحب صلاحیت استفاده شده است و در اجرا نیز مجریان صاحب صلاحیتی دخالت داشته اند.

پژمان با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های مسکن مهر دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۵ درصد هستند گفت: نیمی از واحد‌ها از این مسکن‌ها هنوز آماده نشده است.

وی ادامه داد: 570 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر خانوار نیمه تمام هستند.

پژمان بر لزوم برخوردار شدن مسکن های مهر ساخته شده در کشور از زیرساخت های شهری افزود:  پروژه‌هایی که در قالب مسکن مهر احداث می‌شود باید بتواند نیازهای مردم را تامین کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این وزارتخانه در تامین زمین کافی و مناسب برای احداث مدرسه، درمانگاه، کلانتری و مسجد همکاری لازم را با دستگاه های متولی خواهد داشت.

کد خبر 2223499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha